Jak naprawić felgi aluminiowe?
Dla wielu posiadaczy samochodów zwłaszcza tych klasy premium bardzo ważna jest dbałość o szczegóły i wysokiej klasy elementy wykończeniowe. Do nich należą na pewno felgi aluminiowe, które tak jak inne części zewnętrzne narażone są na uszkodzenia. Ponieważ nie raz są sporo warte, wiele osób decyduje się na ich naprawę zamiast wyrzucać uszkodzone i wymieniać na nowe. Jak naprawić felgi aluminiowe?
Jak naprawić aluminiowe felgi? O tym trzeba pamiętać!
Felgi aluminiowe naprawdę dobrze się prezentują. Jednak niestety są też podatne na uszkodzenia. Wystarczy tylko wysoki krawężnik i już mogą pojawiać się pęknięcia. Niestety wymiana wiąże się z dosyć wysokimi kosztami, ale nic nie stoi na przeszkodzie, aby dokonać samodzielnej naprawy oraz renowacji felg. Trzeba tutaj wiedzieć, że felgi z tego typu materiału zapewniają skuteczną wentylację elementów roboczych układu hamulcowego. Ich cena nie jest niska, stąd wymiana często nie wchodzi w rachubę. Na szczęście felgi można naprawić, przy czym pamiętajcie, że nie należy dokonywać samodzielnej naprawy, jeżeli felgi są krzywe. Wyprostowaniem zajmą się pracownicy firmy wulkanizacyjnej. Naprawy nie można też przeprowadzić, jeżeli alufelgi są mocno skorodowane. O ile małe pęknięcia możecie skleić, tak już tych dużych – w żadnym wypadku, gdyż jazda byłaby wtedy niebezpieczna. Mamy dla Was jeszcze jedną radę, a mianowicie naprawę najlepiej przeprowadzić w suchym miejscu. Dobrze jeżeli temperatura wynosi 15 stopni Celsjusza. Pomieszczenie musi być ponadto wentylowane. Zwróćcie uwagę jeszcze na oświetlenie. Najlepiej wybierać takie pomieszczenie, gdzie światło jest mocne, gdyż to pozwoli Wam ocenić uszkodzenia, a potem sprawdzić czy renowacje są dobrze przeprowadzone. Przygotujcie też kleje do aluminium.
Jak przygotować felgi?
Pracę należy rozpocząć od zdemontowania felg. Oczywiście należy dokonać demontażu wraz z oponami. Gdy felgi są już ściągnięte, możecie sprawdzić ich stan techniczny. Ich powierzchnię trzeba dokładnie oczyścić z wszelkiego rodzaju zabrudzeń, a także odtłuścić. Gdy zauważycie pęknięcia, możecie je skleić, przy czym najpierw wyszlifujcie to miejsce za pomocą papieru ściernego. Teraz możecie już użyć kleju. Pamiętajcie, że bez problemu znajdziecie dobry klej do aluminium w Ataszek.pl. Jeżeli użyjecie zbyt dużej ilości kleju powinniście od razu go zetrzeć, możecie to zrobić wilgotną ściereczką czy też ręcznikiem papierowym. Choć kleje do aluminium wiążą się bardzo szybko, to jednak pełne wiązanie następuje po 24 godzinach. Z tego powodu alufelgi trzeba odstawić w suche miejsce, by klej mógł dobrze się związać.
Jak dobrze umyć mocno zabrudzone alufelgi?
Felgi aluminiowe możecie też pomalować. Jednak nim przejdziecie do tego typu prac, musicie dobrze je oczyścić. Cóż, trzeba liczyć się z tym, że praca będzie dość czasochłonna, gdyż właśnie na felgach zbiera się duża ilość zanieczyszczeń. Mamy tutaj na myśli choćby brud, sól drogową, błoto, czy metalowy pył z okładzin klocków hamulcowych. Pewne jest to, że nie należy stosować żadnych środków, które zawierają dużą ilość kwasów. Najlepiej kupić dedykowane produkty, które są dostosowane do tego typu materiału. Najczęściej stosuje się tutaj środki typu krwawe felgi. Po spryskaniu środki reagują z metalicznym pyłem. Pojawiają się wtedy ślady, które przypominają spływającą krew, stąd nazwa. Do wyczyszczenia zakamarków należy użyć szczotki. Następnie felgi należy spłukać letnią wodą. Przypominamy także, że należy wyczyścić wewnętrzną część felgi, gdyż tam zbiera się dużo brudu. Przed przystąpieniem do prac felgi muszą wyschnąć. Boczne ścianki można zabezpieczyć używając taśmy wodoodpornej, a potem możecie już przejść do malowania.
Jak malować felgi?
Ubytki w felgach uzupełniamy szpachlówką. Po nałożeniu szpachli czekamy aż produkt wyschnie. Polecamy taki z włóknem szklanym. Powierzchnię trzeba jeszcze przeszlifować używając papieru ściernego. Trzeba to robić, stosując okrężne ruchy. Dopiero teraz możecie przejść do odtłuszczenia, a potem już malowania. Należy zastosować wysokiej jakości lakiery do felg aluminiowych, najlepiej dwuskładnikowe.