Gmail jako domyślny klient poczty. Polecenie „wyślij do / adresat poczty” obsługuje gmail.



W jaki sposób ustawić gmaila jako domyślnego klienta poczty? Co zrobić aby gmail obsługiwał nie tylko skróty na stronach internetowych „mailto” ale także polecenie systemowe „wyślij do” / „adresat poczty„?

Powoli dochodzimy do tego, że na komputerze instalujemy coraz mniej aplikacji – bardzo dużo zadań realizowanych jest w internecie poprzez przeglądarkę web. Przykłądem takiego działania może być np. działanie antywirusów w tzw. chmurze – tj. program antywirusowy uruchamiany jest poza naszym komputerem – wykonuje jedynie zadanie skanowania naszych plików. Innym przykładem jest działanie klientów pocztowych – nie wszyscy dziś instalują na komputerze klienta poczty typu Thunderbird, Outlook Express lub MS Outlook, The Bat! i inne… niektórzy korzystają jedynie z interfejsów sieciowych serwerów pocztowych. Jeśli taki interfejs jest wygodny i oferuje dogodne funkcje to takie działania poza naszym komputerem są bardzo wygodne – nie trzeba martwić się o aktualizację programów pocztowych, praktycznie na każdym komputerze mamy dostęp do naszego interfejsu, no i oszczędzamy miejsce na dysku – niektórzy powiedzą, że niewielką ilość ale należy pamiętać, iż aplikacje pocztowe instalowane na dysku archiwizują także maile i ich załączniki i z czasem (jeśli użytkownik nie ustawi inaczej) pasą się do niewyobrażalnych rozmiarów.


Przy korzystaniu z interfejsu sieciowego poczty np. Gmail jest jednak jeden problem – nie działa nam skrót mailto – tj. na stronach internetowych jeśli klikniemy adres mail to bez klienta poczty zainstalowanego lokalnie taki link po prostu nie zadziała – do rozwiązania tego problemu znajdziesz w sieci mnóstwo porad – instalujemy rozszerzenia do google chrome (jeśli korzystasz z tej przeglądarki) albo zaznaczasz odpowiednią opcję w firefoxie – jak już pisałem znajdziesz tego mnóstwo w sieci, natomiast nie znajdziesz porady, lub będzie ona nieaktualna, odnośnie tego jak doprowadzić do obsługi polecenia systemowego „wyślij do / adresat poczty” przez gmail lub inną usługę pocztową w sieci.

Na kilku stronach istnieje opis programu pomagającego w tytułowym zadaniu – program ten nazywa się gAttach! – te porady są nieaktualne – program ma problemy w nowych systemach Windows – po prostu nie działa i nie jest rozwijany przez autora.

Rozwiązaniem tego problemu, które obsłuży zarówno linki „mailto” na stronach internetowych a także polecenie „wyślij do / adresat poczty” w systemie pozwalające wysyłać pliki bezpośrednio wskazane w eksploatorze systemowym lub innym menedżerze plików, jest program Affixa dostępny na stronie producenta http://www.affixa.com/download. Wersja darmowa tego programu działa dla jednego klienta poczty i nie obsługuje pakowania automatycznego załączników i zmiany rozdzielczości zdjęć. Program ten po zainstalowaniu wskazujemy jako domyślny klient poczty – logujemy się poprzez niego na gmailu lub innym serwerze pocztowym (yahoo, poczta lokalna, outlook web app, zimbra) i wszystkie linki oraz polecenie wyślij do w systemie obsługiwane jest od tego momentu gmailem albo innym klientem. Aby program po kliknięciu opcji wyślij do otwierał gmaila z oknem edycji maila – należy w jego opcji „After creating the draft message” wskazać „Show in web browser” –  w przeciwnym wypadku doda jedynie załączniki do wiadomości umieszczonej w folderze roboczym na serwerze nie wyświetlając go.

W sieci znajdziesz zawsze aktualne programy do tego typu zastosowań.

Zapraszamy do zapoznania się z innymi artykułami w witrynie.

Komentowanie jest wyłączone.